Oldalak

2016. június 16., csütörtök

Lisztmentes mákos süti

Ma tartalmas napom volt. Reggel elmentem futni a bicikliútra, utána ügyeket intéztem, meg vettem gitárpengetőt és hangolót is.
Úgy tervezem, hogy minden nap sportolok valamit (suliidőben is azt kéne), most, hogy vége a vizsgáknak. Időm is lesz + motivációm is van, mert júliusban körbebiciklizzük a Balatont, és egyáltalán nem vagyok edzésben.
A három kedvenc sportomat fogom váltogatni: úszás, futás, biciklizés; de lehet, hogy úgy kellene inkább, hogy reggel és estefelé is edzek, szóval nem csak egyszer egy nap. ☺

Délután sütöttem is, mert vágytam valami mákos édességre. Nem találtam "tökéletes" receptet (amihez minden lett is volna itthon), úgyhogy összedobtam egyet én. Nem tudtam, mi sül ki belőle, de azt kell, hogy mondjam, hogy nagyon finom lett! (azért egy kis meggy nem ártott volna bele, de sajnos nem volt)



Szóval a recept:

  • 4 tojás
  • 8 dkg darált mák
  • 5 dkg kókuszolaj
  • 4 dkg nyírfacukor
  • kb. 5 dkg kókuszreszelék (ezt nem tudom, mert csak találomra öntöttem bele annyit, amennyit jónak láttam)
  • 1 alma /reszelve/
Úgy kezdtem, hogy felolvasztottam a kókuszzsírt, majd belekevertem a mákot, utána a cukrot is. (már nem kell a tűzön lennie)
Amíg ez hűlt, felvertem habbá a 4 tojást sárgástul (így több idő a felverés, de egyszerűbb).
Belekevertem a reszelt almát is az olajos-cukros-mákos keverékbe, majd ezt a felvert tojásokkal óvatosan elegyítettem (lyukas fakanállal). Végül beleszórtam annyi kókuszreszeléket, amennyitől piskótatészta állaga lett, kb. 8-10 dkg-t. 
Én egy szív alakú formában sütöttem, amiben elég lapos lett. Szerintem ez nagyjából olyan 26 cm-es tortaformának felel meg.
A formát béleld ki sütőpapírral! (Nekem az oldala odaragadt kicsit a formához, mert ott nem volt papír) 
165°C-ra előmelegített sütőben süsd kb. 20 percig légkeverésen.
Tipp: A jó kis savanyú meggy nagyon feldobná! ☺

Cseresznye bezzeg van☻ 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése