Oldalak

2016. június 25., szombat

Reform diótorta

Szüleim házassági évfordulójára sütöttem meg a hagyományos diótortánkat egészségesebb formában.
Az eredeti receptet azt hiszem, még a "Messzi"(mint távoli ☻) mamától kaptuk. Anya szokta ezt a tortát készíteni, ha van valami ünnep vagy szülinap (csak ő lisztesen-cukrosan).

Az én receptem:

A tésztához, 24 cm-es tortaformához:
  • 12 dkg darált dió
  • 1 dkg mandulaliszt (csak mert nagyon kevés volt már, úgyhogy beleraktam)
  • 6 tojás
  • 4 ek. nyírfacukor
+ az eredeti krém, csak nyírfacukorral:
  • 3 dl tej/mandulatej
  • kis vanília
  • 3 púpos ek. keményítő vagy valamilyen liszt - én tápiókát raktam bele, de utána felhígult, úgyhogy muszáj volt kukoricakeményítőt is használnom, hogy sűrűbb legyen (szóval az utóbbit ajánlom)
Ezeket sűrűre főzzük, majd hűtjük. Utána keverjük bele a 15 dkg margarint géppel és 5 dkg nyírfacukrot (ízlés szerint).

Tészta elkészítése:

Sima piskótatésztát készítünk. A tojásokat felverjük (egyben) a cukorral, majd hozzákeverjük óvatosan a diót ill. a mandulalisztet, ha azt is rakunk bele. Lehet variálni a receptet attól függően, hogy mi van otthon. Én is úgy szoktam.☺
Nagyjából 165°C-on sütjük 20-25 percig, de folyamatosan figyeld a sütőt! Én eleinte légkeverésen, majd simán sütöttem. A lényeg, hogy alacsony hőfokon süsd a dió miatt (ne égjen meg), és ne nyisd ki a sütő ajtaját legalább 10 percig.

Ha a krém is kész, a tortát két részre vágjuk, megtöltjük. A tetejére is kenünk krémet, ill. az oldalára is lehet.

Díszítés:

  • egész dióval,
  • darált dióval vagy
  • akár csokimázzal is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése