Oldalak

2016. március 21., hétfő

Almás rácsos

Tegnap almás rácsos pitét sütöttem, mert volt (és még mindig van) egy csomó alma itthon, ami a mamánál termett. Egyszer már készítettem ehhez hasonlót, csak leveles tésztából.
.
A recept eredeti változata a Sütemények enciklopédiájából származik, azt alakítottam át.

Hozzávalók egy 24 cm-es tortaformához:

  • 20 dkg zabliszt
  • 3 tojássárgája
  • 1 ek. nyírfacukor
  • 8 dkg hideg zsiradék (én kókuszzsír és sertésszír  keverékét raktam bele)
  • csipetnyi só
  • kevés hideg víz →hogy összeálljon a tészta
Töltelék:
  • 6-8 db alma (attól függ, mekkorák)
  • fahéj
  • citromlé
  • nyírfacukor, ha édesebben szereted
  • esetleg darált dió az alma alá

Tálba tesszük a zablisztet, sót, nyírfacukrot, belemorzsoljuk a zsiradékot, végül a tojások sárgáját. Összedolgozzuk, és annyi vizet öntünk hozzá, hogy kemény, de gyúrható tésztát kapjunk. A tészta egynegyedét félretesszük (én kevesebbet raktam félre kicsit), a többivel kibéleljük a forma alját és oldalát. Fél órára hűtőbe lehet tenni, de nem feltétlenül szükséges. 

A meghámozott almát lereszeljük és meglocsoljuk citromlével. 3 percig állni hagyjuk, a keletkezett levet leöntjük. Ezt esetleg felmelegítheted egy kis lábosban, míg 'karamellizált' nem lesz (sűrűbb). Utána hozzá lehet keverni az almához. Nálam ez elmaradt, mert az almáim nem voltak túl lédúsak...
Utána sok-sok fahéjat keverünk a töltelékhez, mert úgy lesz a legfinomabb! ;)

A sütőt 180 °C-ra előmelegítjük.
A tésztára darált diót szórunk, majd megtöltjük a formát almával. A félretett tésztát kinyújtjuk és csíkokat vágunk belőle; elkészítjük a rácsokat. Ezt úgy is lehet, hogy a tésztát vékony hengerekké sodorjuk, az alma tetejére helyezzük, s a széleknél összenyomjuk a torta peremével.
A rácsot tojással vagy sárgájával lekenjük, 50-60 perc alatt aranysárgára sütjük.
Nekem 50 perc alatt lett kész úgy, hogy egy darabig légkeverésen sütöttem (azért nem végig, mert eléggé szárítja a tésztát). De ha a az egészet úgy sütjük, hamarabb lesz kész.

Nagyon finom almás pite lett az eredmény, bátran ajánlom mindenkinek, aki egy kis édességre vágyik. :)



Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése