Oldalak

2015. július 18., szombat

Kedvencek kedvence

Bemutatom a kedvenc paleo sütimet, a paleo Sacher-tortát!
Egyszerűen imádom, imádjuk! Akárhányszor megsütöttem, az eredmény mindig magával ragadott.
Amikor először kóstoltam, vegyes érzéseim voltak, de mind pozitív. Tömör étcsoki, édes és savanyú ízek találkozása ez a torta. A búzalisztes-cukros változatnál sokkal, de sokkal finomabb: nem száraz, nem fojtós, egyszerűen tökéletes számomra. A hűtőben való állás kifejezetten jót tesz neki, kell pár nap, hogy az ízek összeérjenek (de rögtön fogyasztva is imádom és ajánlom).
A receptet Pocak Panna paleo konyhájában találtam azt hiszem, tavaly. Azóta már jó párszor megsütöttem; mézzel, nyírfacukorral, dióval és mandulával is. A napokban kaptam drága barátnőmtől házi sárgabarackot, úgyhogy megsütöttem ezt a gyönyörűséget. Mandulát azonban nem találtam itthon, ezért darált diót használtam helyette. Így is fenomenális volt, engem a zserbóra emlékeztetett, szóval zserbótortának neveztem el.

Sacher-torta 


18 cm-es tortaformához:

  • 8 dkg méz vagy 6-8 dkg nyírfacukor feloldva egy kis vízben(~6 dkg víz)
  • 4 dkg kakaópor
  • 5 dkg kókuszolaj
  • 15 dkg mandula/mandulaliszt 
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 3 tojás
  • 1 tk./rúd vanília 
  • 10 dkg sárgabarack (2 db)
A tetejére:
  • 22 dkg sárgabarack (maggal)
Csokimáz:
Felolvaszthatsz étcsokit is, de elkészítheted magad is. Én 4 dkg-val csináltam, de az kicsit soknak bizonyult, úgyhogy inkább:
  • 3 dkg kakaó
  • 3 dkg kókuszolaj
  • 3 dkg nyírfacukor
  • 3 dkg víz

Zserbótortához mandula helyett dióval készítsd! Apa szerint a dióshoz nem illett annyira a 'savanyú' sárgabarackpüré (ahhoz képest jóízűen falatozta). Szerintem illik hozzá, de ha nagyon édesszájú vagy, rakhatsz édesítőt abba is (bár én úgy gondolom, hogy teljesen felesleges).

A torta elkészítése:

A tésztához a mandulát finomra őröljük (aprítógéppel). A mandulához hozzáadjuk a szódabikarbónát. Egy tálban alaposan összekeverjük kézi habverővel a tojásokat, mézet (vagy az előzőleg vízben feloldott nyírfacukrot), kakaóport, kókuszolajat, a vaníliát és a 2 kimagozott, turmixolt barackot. A kapott masszát hozzáöntjük a szárazanyaghoz, fakanállal vagy kézi habverővel elkeverjük. 
18 cm átmérőjű formába öntjük. A formát nem kell kikenni, én csak az alját szoktam kókuszolajjal - a biztonság kedvéért. 175 °C-on 25 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy jó-e. Miután kivettük a sütőből, hagyjuk kihűlni. Ezután kivesszük a formából.. én melegen akartam kivenni, ezért az oldala beleragadt. Ezt egész egyszerűen a torta tetejére kapartam a formából, ahogy a képen is látszik.
A péphez a sárgabarackokat megmossuk, kimagozzuk, turmixgépbe rakjuk és pürésítjük. A kihűlt tortán elsimítjuk.
A csokimázhoz melegítjük a vizet, ebben oldjuk fel a nyírfacukrot. Ezután mehet bele a kókuszolaj is. Ha már kevésbé meleg, jöhet a kakaó. A legjobb, ha egy habverővel keverjük csomómentesre. Hagyjuk hűlni, közbe kevergessük, hogy ne szilárduljon meg (bár ettől nem kell félni ebben a hőségben). Egyébként hűtőben tárolás után sem lesz olyan bolti csoki állagú, de ez így pont jó.
A csokimázat körkörös mozdulatokkal folyassuk a torta tetejére. A lefolyt mázat az oldalára kenhetjük egy lapos késsel. Amennyiben 4 dkg-okkal készíted a mázat, jó sok le fog folyni, bár ez legyen a legnagyobb gond.  :)

Hűtés előtt ilyen a csokimáz...
...és hűtés után így néz ki!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése