Oldalak

2015. július 16., csütörtök

Sós finomságok


Cukkinis tócsi
Sajtos tallér
  • 25 dkg túró
  • 2 tojás
  • 3 ek. zabliszt
  • 3 ek. zabpehely
  • 1 tk. só
  • mehet bele sajt is
  • tetejére: sajt, köménymag, oregano stb.



Az eredeti tócsi krumplival készül, de cukkinival sokkal egészségesebb és könnyedebb.
A krumplis változat egyébként nagyon finom sajttal és tejföllel (és feldobhatjuk, ha medvehagymát keverünk a tésztájába). Azt is nagyon szeretem, de hát...

Szóval ma cukkinis tócsit készítettem vacsorára. Ez az egyik recept, amit leírok, bár gondolom nem lesz nagy újdonság. ;) Annyi a változás, hogy krumpli helyett cukkini van benne.

Lisztet (rizs- és zabliszt keverve, de lehet simán csak rizsliszttel), 2 tojást és egy nagy cukkinit kevertem össze (persze a cukkinit lereszeltem előtte) ill. még kb. 1 tk. sót is tettem a masszába. Dinsztelt hagymát, fokhagymát is lehet keverni bele, sőt hallottam fetás tócsiról is. Az is nagyon finom lehet, bár még nem próbáltam. Ha mindent raktál bele, amit akartál, süsd ki a tócsikat kókuszolajban!  :)
Kiváló ennivaló ebédre, vacsira egyaránt. Mivel szerintem nem illik a cukkinis változathoz a tejföl, paradicsommal és madársalátával ettem.





Na, a másik recept egy nagyon-nagyon jó rágcsálnivaló...amolyan pogácsaszerű, és nagyon hasonlít a mi itthoni kedvenc túrós-krumplis poginkhoz. 
Ezt a zseniális és egyszerű receptet Betűleves blogján találtam. És nagyon örülök, hogy megtaláltam. :)


Tehát ami kell hozzá:
Mindent belerakunk egy tálba, villával összekeverjük. Kb. 5-10 percig állni hagyjuk, hogy a zabpehely megszívja magát valamennyire. 
Ha túl híg, mehet bele még egy kis zabpehely, de inkább akkor kell bele plusz zabpehely/liszt, ha fagyasztott túrót használunk. 
Addig előmelegíthetjük a sütőt 180 °C-ra.
Sütőpapírral bélelt tepsire evőkanállal kis adagokat halmozunk és lelapítjuk őket. Tetejüket megszórhatjuk sajttal, köménymaggal, oreganoval, baconnel, hagymával, bármivel, amivel csak akarjuk. :)
180°C-os sütőben sütjük 20 percig.




... és az eredmény egy ellenállhatatlan finomság!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése