Oldalak

2015. július 13., hétfő

Paleo kenyér

Az első recept, amit megosztok egy nagyon finom kenyérszerűség, legalábbis kiváló kenyérpótló szerintem. Nyilván csak kipróbált és bevált ( azaz, ami ízlik és elrakom a receptgyűjteményembe) recepteket fogok kiírni, szóval ez egyfajta virtuális receptgyűjteményként is szolgál majd.
Ugyanis engem nagyon zavar, ha az interneten olyan receptek vannak fenn, amik nem is működnek - vagy igen, csak az eredmény ehetetlen :D - és így kárba megy egy csomó (paleonál kifejezetten drága!) alapanyag.


Komolyan mondom, ez az első paleo kenyér, ami ízlik, sőt kifejezetten szeretem :)
Gondoltam, jó lenne ma valami kenyérszerűt enni vacsorára, mert elég sok maglisztet összevettem a múltkor, és nem szeretném, ha idő előtt megtámadnák a molyok. 
Az eredeti receptet itt találtam, a Böbe konyhája című blogon. Én az 5 evőkanál szezámmag helyett szezámmaglisztet tettem véletlenül, de mindegy is, mert amúgy sem lett volna itthon szezámmag. Aztán gondoltam, hogy annyi szezámmagliszt túl keserűvé tenné a tésztát, úgyhogy inkább 2 ek. zablisztet és 3 ek. szezámmaglisztet használtam. Persze a zab kompromisszum a paleoban, úgyhogy csak mértékkel szabad fogyasztani.


Hozzávalók:
  • 10 ek. mandulaliszt
  • 3 ek. szezámmagliszt 
  • 2 ek. zabliszt  vagy ehelyett is szezámmag(liszt)
  • 5 ek. tökmagliszt (én lenmaglisztet használtam)
  • 3 tojás
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1 csapott tk. só
  • 1 dl víz + még egy nagyon kicsi, mivel én nem szezámmagot raktam bele.
  • oregano vagy más fűszer
A száraz hozzávalókat elkeverjük. A tojásokat a vízzel felverjük, és a száraz anyagokhoz öntjük. Fakanállal összekeverjük, sűrű masszát kapunk. Ezt sütőpapírral bélelt tepsibe (20 x 30 cm) lapátoljuk és egy spatulával elsimítjuk.
Előmelegített sütőben 190 °C-on kb. 22 percig sütjük (villával ellenőrizzük, hogy jó-e). Ekkor kivesszük és feltétet rakunk rá, ha akarunk. Én szeletelt paradicsomot és mozzarellát tettem rá. Ezután még 3-4 percig sütöttem, addig, amíg a mozzarella meg nem olvadt.
Hagyjuk hűlni, majd szeleteljük. Én paradicsomot és üvegesre dinsztelt lila hagymát ettem hozzá.
Csak ajánlani tudom...egészséges és finom!

Jó étvágyat! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése