Oldalak

2016. augusztus 27., szombat

Almás pite

Van már egy hasonló süti a blogon, de ez a "Marikáék almás pitéje" nevet viseli nálunk otthon.

Először a tölteléket készítjük el: min. 1 kg almát megpucolunk, lereszelünk nagy lyukú reszelőn, fahéjjal ízesítjük. Aki akar, tehet bele cukrot is. Akár fazékban meg is süthetjük előre kicsit a tölteléket. Én ezt nem tettem, de Marikáék receptjében úgy van.
Szilvával, meggyel is lehet csinálni.

Tészta: (én nagy tepsibe raktam, de így elég vékony lett)

  • 40 dkg zabliszt
  • 2 tojás
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg xilit
  • 1 csomag foszfátmentes sütőpor
  • vanília
  • citromhéj
Linzerhez hasonló tésztát készítünk. Két részre osztjuk, kinyújtjuk (előtte lehet hűtőben pihentetni kicsit). Én rizslisztes deszkán nyújtottam. Vigyázz, mert ragad! Az alulra kerülő tésztát érdemes már eleve a sütőpapíron nyújtani. :)
A két tészta közé rakjuk a tölteléket.
Kb. 175-180°C-os sütőben sütjük készre 40 perc alatt (de folyamatosan nézd!).
Jó étvágyat!☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése